همه ما برای آن که دیگری سخنمان را بشنود، باور کند، بپذیرد و یا رد کرده وبه بحث و گفت وگو با ما بنشیند نیازمند کلامی شیوا و روشی مناسب برای بیاناحساسات، عقاید و تفکرات مان هستیم؛ شیوه و کلامی که نه تنها ویژه ما است بلکه بااحساسات، عواطف و عقاید طرف مقابل نیز همخوانی دارد، که اگر جز این باشد، برقراریارتباط ناممکن است.. 
آموزش نیز نوعی برقراری ارتباط میان آموزگار و دانش آموز است و تا زمانی کهارتباطی منطقی چه از جهت کلامی و چه از جهت منطقی بین آموزگار و دانش آموز برقرارنشود، فرایند آموزش و آموختن محال و غیرممکن بوده و بی تردید به شکست میانجامد..آن چه در پی می آید
شیوه های جدید آموزشی به منظور برقراریارتباط بیشتر و بهتر میانآموزگار و دانش آموز است؛ این شیوه ها اکنون یکی از رایج ترین شیوه های آموزشی درکشورهای اروپایی و آمریکا است.
روانشناسان معتقدند آن چه کودک را به فراگیری بیشتر و بهتر تشویق می کند، اشتیاقاو برای حضور در کلاس درس و اطمینان از آزادی عمل در حین فراگیری است، به این معنیکه دانش آموز حضور فعال در کلاس را نوعی آزادی تلقی کرده و این آزادی او را برایحضور در کلاس مشتاق می کند.
پژوهشگران مرکز مطالعات آموزشی یونیسف (Unicef)   با مطالعه برروی شیوه های مختلف آموزشیدریافتند بهترین شیوه های آموزشی که می تواند به نحو مؤثری ارتباط بین آموزگار،دانش آموز و مباحث درسی را تداوم بخشد عبارت است از:

 

]]>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: